"> Суд прийняв резонансне рішення, яке може вплинути на початок прокурорського свавілля! ⋆

ПЕРША ВІЙСЬКОВА СПІЛЬНОТА

Суд прийняв резонансне рішення, яке може вплинути на початок прокурорського свавілля!

Суд прийняв резонансне рішення, яке може вплинути на початок прокурорського свавілля!

Як відомо, військова прокуратура активно втручається у діяльність всіх військових частин Збройних Сил України, надсилаючи запити, в яких є посилання на статті 250, 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення, витребуючи при цьому матеріали службових розслідувань, акти інвентаризації та інші документи правового характеру. На даний момент складалася неоднозначна практика щодо законності таких запитів. В той же час, командири військових частин не хочуть вступати у конфліктну ситуацію із посадовими особами військової прокуратури та надають вищезазначені документи.

Але, нещодавно в Єдиному державному реєстрі судових рішень з’явилося рішення Київського апеляційного суду міста Києва, яке може суттєво вплинути на початок прокурорського свавілля.

Апелянт звертав увагу на те, що відповідно до законодавства України внесено зміни, якими суттєво звужено функції та повноваження прокуратури, а саме, в 2014 році прийнято Закон України «Про прокуратуру» (набрав чинності в 2015 році), яким відмінено загальний прокурорський нагляд за додержанням законності.

Коротко про обставини справи:

Особа, будучи тимчасово виконуючим обов`язки начальника Квартирно-експлуатаційного відділу, особисто підписав відповідь, у якій відмовив в наданні документів та інформації, які прокурором запитано у порядку  визначеному ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», чим вчинив невиконання законних вимог прокурора, тобто адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 185-8 КУпАП.

При цьому, особа пояснив, що відмова була обумовлена тим, що прокурор не в рамках вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», витребував від Квартирно-експлуатаційного відділу інформацію та документи щодо надходження і використання бюджетних коштів. Також, зазначив, що запитувані відомості є публічною інформацією, яка розміщена у вільному доступі на єдиному веб – порталі використання публічних коштів.

Проте, з вказаними доводами суд не погодився, посилаючись на такі підстави:

Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор має право  витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом.

Законність вимог прокурора, викладених в запиті, з якого вбачається, що для вивчення питання надходження та використання службовими особами військових формувань Міністерства оборони України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України ті інших військових формувань коштів у грудні 2018 року та  вирішення питання щодо підстав для  представництва держави, військовим прокурорам Центрального регіону України було поставлено завдання зібрання відповідної інформації, для  чого встановлено  строк  не пізніше 31 січня 2019 року надати  до військової прокуратури Центрального  регіону вказану інформацію.

Саме на виконання вищезазначеного завдання заступником військового прокурора було направлено запит до Квартирно – експлуатаційного відділу.

Відтак, Київський апеляційний суд відмовив у задоволенні позовних вимог та визнав вимоги прокурора законними.

Наразі, рішення Київського апеляційного суду оскаржується в касаційному порядку. Сподіваємося, що військові частини не стануть заручниками не законних вимог прокурорів.

Посилання на рішення суду:

http://reyestr.court.gov.ua/Review/81950512

3
Nika

Leave a Reply

avatar
  Підписатися  
Повідомляти про